Zabezpečení vozidel ZEDERLOCK - Aston Eurotrading, s.r.o.
Již 22 let

Zabezpečení vozidel ZEDERLOCK

Naše firma se stala smluvním partnerem firmy ZEDER.cz pro autorizovanou dodávku i montáž tohoto unikátního a jednoduchého zařízení, které slouží pro ochranu vozu proti krádeži. V patě tohoto článku najdete veškeré dokumenty, které dokazují způsobilost k montáži do automobilů všeho druhu, včetně dokumentů ohledně slevy na havarijní pojistku, která je po montáži Zeder zabezpečení nárokovatelná a uznatelná. Pokud máte zájem a nebo další otázky napište nám na info@astoncb.cz. Na výrobek jako takový se můžete podívat ZDE a eventuálně jej hned koupit. Na ukázky z realizovaných montáží se podívejte ZDE. Taky můžete vyplnit náš dotazový konfigurátor ZDE a jednoduše odeslat.

POPIS:

TREZOROVÝ ZÁMEK BYL NAVRŽEN TAK, ABY DO NĚJ KROMĚ ORIGINÁLNÍHO KLÍČE NEBYLO MOŽNÉ ZASUNOUT ŽÁDNÝ JINÝ PŘEDMĚT, ANI POUŽÍT SPECIÁLNÍ NÁŘADÍ PRO VLOUPÁNÍ.
Originální konstrukce zámku ZederLock a omezený přístup k zařízení namontovanému uvnitř automobilu zcela zabraňuje pokusům o překonání tohoto systému a odcizení vozidla. Zámek je odlišný od všech doposud standardně používaných zámků a klíčů – ověřeno státním Strojírenským zkušebním ústavu Brno.

Zámek se zabudovanou cylindrickou vložkou tvoří jeden celek a je ovládán dutým klíčem s pěti zahloubeními, rozličné rozmístěními po jeho obvodu. Střed zámkové štěrbiny je vyplněn ocelovou tyčkou, na kterou se klíč nasouvá. K výrobku jsou přiložený 2 klíče.

Jedinečné konstrukční řešení klíče znemožňuje jejich kopírování.

Systém ZederLock je trezorový zámek, který se montuje přímo na sloupku řízení což je pro zloděje nejhůře přístupné místo a blokuje tak řídící mechanismus a znemožňuje manipulaci s vozidlem.

Je-li vozidlo chráněno nejlepším mechanickým zabezpečením vozidel – ZederLock, není možné otočit volantem ani natočit kola, což zcela vylučuje možnost krádeže auta odtlačením nebo odtažením. Systém ZederLock poskytuje maximální bezpečnost a snadnou manipulaci. Je trvale zabudován do vozu a aktivuje se speciálním klíčem během několika sekund.

ZEDERLOCK PŘEDSTAVUJE NEJVYŠŠÍ STUPEŇ OCHRANY AUTOMOBILŮ PROTI KRÁDEŽI ZE VŠECH ZABEZPEČENÍ NA TRHU
Systém ZederLock je vyrobený z materiálu, který je odolný proti vysokým teplotám a chemickému i mechanickému poškození. Zabezpečovací systém ZederLock nelze překonat tekutým dusíkem.

Po jeho zamknutí nelze otočit volantem, přičemž odolnost zařízení vůči tlaku je udána až 6 tun, což eliminuje i případné použití pneumatických kleští a vylučuje možnost odcizení auta.

KONSTRUKČNÍ A TECHNICKÁ OPATŘENÍ ZABRAŇUJÍ NÁHODNÉMU UZAMČENÍ SYSTÉMU ZEDERLOCK ZA JÍZDY.
Bezpečnost uživatele byla při konstruování zabezpečovacího systému ZederLock prioritou. To potvrzují četné testy provedené v renomovaných institucích, například v Evropském patentovém úřadu a v TÜV SÜD Česká republika.

Západka je proti náhodnému zamknutí volantu jištěna třikrát. Jednak je zařízení montováno vždy tak, že západka gravitací padá do stavu odemknuto. Dále je to jištěno ještě dost silnou pružinou, která vytlačuje západku ven z prstence. Do třetice je západka po odemknutí a vytažení klíče jištěna také mechanicky ve své spodní poloze.

ZEDER vs. ostatní systémy:

ZEDERLOCK − výhody oproti jiným zabezpečovacím systémům, postup montáže a popis produktu

A: Co je ZEDERLOCK a odkud pochází?

B: Po 10 letém úspěšném působení na Slovensku a srbském trhu, přichází tento revoluční systém i do ČR. ZEDERLOCK je jedinečný systém pro zajištění vozidel, který si získal důvěru u svých zákazníků a jenom v Srbsku a na Slovensku již bylo prodáno více než 1 mil. kusů, což svědčí o jeho účinnosti a důvěryhodnosti. Produkt pochází ze Srbska a na jeho vývoji výrobce velkou měrou spolupracoval s kriminální policií SR. Informace a zkušenosti získané od zlodějů aut implementoval spolu s vlastním know-how do konstrukce nového produktu a dodal na trh zámek, který nebyl doposud překonán. Tento systém mu přinesl nemalé finanční prostředky a uznání v mnoha zemích EU, ale i v USA.

A: V čem spočívá jeho úspěch?

B: Úspěch tohoto systému spočívá v jeho účinnosti. Na rozdíl od jiných mechanických zámků na českém trhu, které jsou zaměřeny na uzamykání řadicí páky, ZEDERLOCK zcela blokuje volantovou tyč a zároveň znemožní otáčení volantem, a tím pádem i vytáčení kol. Toto zablokování znemožňuje ODTAŽENÍ druhým vozidlem, což je zásadní rozdíl oproti jiným systémům.

A: Co myslíte výrazem ODTAŽENÍ?

B: Běžnou praxí dnešních zlodějů je, že pokud se vozidlo nedá zprovoznit nejpozději za 8−10 minut na místě, kde stojí, například na parkovišti před činžovním domem, je pro zloděje jednoduší a bezpečnější auto zaháknout za lano a přivázat ho k vozidlu, kterým zloději přijeli. Většinou se jedná o silná vozidla s výkonem 300−400 koní, které jim dávají velkou šanci na útěk, pokud by byli vyrušeni příjezdem policie, případně majitele vozidla. Pokud se chtějí takovým situacím vyhnout, je pro ně bezpečnější odvléci auto do připravené garáže, případně na jiné sídliště a ráno v klidu rozebrat na náhradní díly,

A: Vy tedy tvrdíte, že se ZEDERem se to nemůže stát?

B: Ano, Zeder totiž nahrazuje funkci běžně montovaného sériového zámku volantové tyče, který je součástí každé spínací skříňky. Ten totiž zloděj rozlomí takzvaným lamačem, který vypadá jako původní originální klíč. Lamač se dá vsunout jak do vložky dveří, tak i do spínací skříňky. Jeho druhá strana je zkonstruována většinou na klíč velikosti 10 inků, který vám dá sílu oba zámky rozlomit. Pokud by se toto u spínací skříňky nepodařilo, přichází na řadu velký a hlavně pevný plochý šroubovák a hrubá síla, která spínač rozbije. Pokud spínač nakonec zloděj otočí, odemkne se i sériový zámek volantové tyče. U Zederlocku podobný scénář nehrozí. Je to díky jeho masivní konstrukci, promyšlené montáži a dokonalému řešení zásadní části zámku, kterou činí samotná vložka.

A: Jak je tedy Zeder namontován?

B: Při montáži ZEDERLOCKu je postup následující: Demontuje se celá volantová tyč. Tato tyč se vždy skládá z více částí, kvůli deformačním zónám, montáži různých doplňků jako jsou snímače ESP apod., které vždy musejí zůstat plně funkční. Při montáži jsou zachovány funkce výškového a výsuvného nastavení volantu. Po pečlivém zvážení umístění zámku se na jednu část tyče volantu nasouvá objímka/prstenec, který je zajištěn kolíkem a zabraňuje otáčení této objímky na tyči. Následně je na tyč nasunut zámek, do kterého objímka zapadá. Objímka se následně zajistí maticí, kterou jsme navlékli na tyč ještě před samotnou objímkou. Po jejím dotažení se vše zavaří, aby se zámek nedal

následně rozmontovat. Tím pádem se Zederlock stává nedílnou součástí vaší tyče. Samozřejmě se na objímce natahují taktéž dvě zapouzdřená ložiska, aby se zamezilo jakémukoliv nežádoucímu tření, které by omezovalo komfortní otáčení volantu. Následně dochází ke složení tyče do původního stavu a její zpětné montáži do vozidla. Jakmile je montáž hotova, Zeder je nainstalován hluboko v palubní desce, ke které zloděj nemá přístup, tudíž nemá šanci zámek čímkoliv rozřezat.

A: No ale tělo zámku, kde je umístěna vložka, je dost dlouhé na to, aby se k ní zloděj přece jen dostal. Měl by tedy možnost rozřezat tělo a poškodit vložku?

B: To máte pravdu, tělo zámku je umístěno v některých autech na dostupnějším místě, ale ten, kdo měl možnost Zeder si potěžkat (podržet), zjistil, že je to kus kvalitní oceli o průměru 62 mm a tloušťce vnější stěny 6 mm, který je ještě potažen kovem s tloušťkou 1,5 mm. Jedná se o těžko řezatelnou válcovanou bezešvou ocel, která odolá zmražení dusíkem, ale i působení řezných nástrojů. Předpokládáme-li, že zloděj má možnost použít na parkovišti pouze ruční nářadí na baterie, nemá žádnou šanci systém přeřezat. Systém nelze přeřezat ani s elektrickým nářadím.

A: A co hrubá síla? Co kdybych stáhl řidičovo okno a na volant připevnil dejme tomu pětimetrovou trubku, kterou bych točil volantem?

B: Ani v tomto případě žádnou šanci nevidím, každý Zeder zajišťuje zmíněnou objímku klínem o tloušťce 14 mm a délce 10 mm, vyrobeným taktéž z kvalitní oceli. Podle testů tento klín vydrží zátěž 6 tun, což je při jeho délce a tloušťce logické. Tím pádem by zloděj spíš zkroutil tyč, než aby jakýmkoliv způsobem poškodil Zeder.

A: OK, pokud tedy cesta tímto směrem nevede, pojďme na otázku klíče a zámkové vložky. Jaké má v tomto směru zloděj šance?

B: Cesta pro zloděje nevede ani tudy. Použitá vložka je stejná, jako se používá v trezorech a dostala od Státního strojírenského ústavu hodnocení R C4, což tomu i odpovídá, ale s tím rozdílem, že ve středu vložky je umístěna ocelová tyč, na kterou se klíč navléká. Tato zamezuje jakémukoliv navrtání nebo vniknutí cizích předmětů do vložky, jako jsou už zmiňované lamačky nebo trháky, popřípadě jiné předměty, kterými by se dala vložka překonat. Proti vytržení je taktéž vložka jištěna víčkem na konci těla zámku.

A: A co klíč?

B: Klíč je velmi specifický, neobsahuje žádné výstupky ani zuby, ale po obvodu jeho pláště jsou v různých výškách navrtané díry různých velikostí, do kterých následně zapadají ocelové kuličky do různých hloubek v závislosti na velikosti jednotlivých dírek. Klíč nedisponuje ani žádným výrobním číslem a není evidován v žádné databázi, což zajišťuje ještě větší bezpečnost vůči jeho kopírování. Víte, pokud se něco dá objednat dle výrobního čísla, přece jen může mít někdo někde bratra, bratrance, případně strýce, který mu DUPLIKÁT dokáže poslat. Toto u nás nehrozí. Firemní politikou také je, že pokud ztratíte jeden ze dvou originálních klíčů k vašemu zámku, váš starý zámek odkoupíme a namontujeme nový s originálním klíčem za cenu demontáže a následné montáže. Chceme si být totiž jisti, že váš klíč nikdo nenašel a neukradne vaše vozidlo, ale také nám jde o naše dobře jméno, které je hlavním marketingovým nástrojem našeho produktu.

A: Hm, to je opravdu férový přístup. Zatím jsem se s podobným nesetkal. Takže pokud se zámek nedá odstranit ani překonat přes klíčovou dírku, co když se zloděj rozhodne celou tyč demontovat a nahradit druhou tyčí z vrakoviště?

B: I když si tento případ pouze těžko umím představit, jak si někdo přinese vlastní tyč, která se může lišit v závislosti od motorizace, ročníku auta a samotného dodavatele tyčí vzhledem k tomu, že každá automobilka spolupracuje na dodávkách většiny dílů s více dodavateli. Demontáž při zamčeném Zederlocku není možná. Demontáž by totiž musel zloděj začít od spodních šroubů, které fungují jako klín a zajišťují spoj mezi volantovou a hřebenovou tyčí. Jelikož navlečená objímka je vyfrézovaná po obvodu pouze v jednom bodě, zámek je nastaven tak, aby v uzamčeném stavu byl spodní šroub vždy otočen směrem k motoru, to znamená ke karoserii. V této poloze nelze volantovou tyč demontovat. Pokud zloděj nedokáže s vozidlem pohnout z místa, pravděpodobnost demontáže a montáže řízení ve tmě a hlavou dolů pod volantem by se rovnala sci-fi, do které by se ani ten nejodvážnější zloděj nepouštěl.

A: A co moje bezpečnost? Nemůže se stát, že by se Zeder zasekl během jízdy?

B: Neexistuje způsob, a to ani teoretický, jakým by mohlo dojít k jeho náhodnému uzamčení za jízdy. Západka je proti náhodnému zamknutí volantu jištěna třikrát. Jednak je zařízení montováno vždy tak, že západka gravitací padá do stavu odemknuto. Dále je celý systém jištěn ještě velmi silnou pružinou, která vytlačuje západku ven z prstence. Do třetice je západka po odemknutí a vytažení klíče jištěna také mechanicky ve své spodní poloze.

A: Řeknu vám pravdu − Zeder mě přesvědčil, ale co jiné systémy? Proč bych neměl spát klidně, pokud mám dobrý alarm, případně pager nebo satelitní vyhledávaní?

B: Ruční alarmy, hlavně ty sériově montované, zloděj dokonale zná a ví jak na ně. Představte si, že 8 hodin denně, tzn. tolik času, kolik vy trávíte v práci, se někdo zabývá tím, jak vám auto ukrást a sériový alarm překonat. U elektroniky je vždy jen otázkou času, kdy přijde nový programátor na trh a auto je pryč do jedné minuty. Pokud však systém opravdu nepřekoná na místě, auto je odvlečeno na laně i s houkajícím alarmem. Alarmy se staly za posledních 20 let zvukem pozadí velkoměsta a už nikdo ani nevykoukne z okna, maximálně pokud si pozná své houkání. Na ulicích houkají obchody, PNS-ky, auta.

A: A co tedy pager a GPS vyhledávač? Ty přece ukazují polohu, i když je vůz odvlečen lanem.

B: Bohužel ani tyto prostředky vám auto nezachrání. Dnes se nachází na internetu tisíc stránek, kde je možné koupit rušičky s různou intenzitou na baterky, případně i na 12 voltovou automobilovou zástrčku. Zloděj ji zapne, když přichází k autu, a tím pádem jsou všechny signály odcházející od auta rušeny. Auto vám sebere bez problémů a rušičku vypne až na druhý den, kdy je auto rozebráno a najde se GPS skříňka, která signál vydává. Pokud ji rozbijete kladivem, funkční už asi nebude.

A: Co skrytí vypínače?

B: Zloději nehledají místo, kde je schovaný vypínač, ale hledají kabel od vypínače nebo kontrolují pojistky, na které jsou třeba napojeny kabely vypínače. Můžou udělat přemostění elektrického proudu, pokud zjistí, který kabel je odpojen atd.

A: Jak vidím, elektronika tedy není překážkou, ale co další mechanické zámky, jako například ty, které se montují na řadicí páku, nebo takzvaně hokejky na volant, ty přece také zabraňují otáčení volantem.

B: Hokejka na volant má za prvé tu nevýhodu, že vám zabírá v autě místo a je účinná pro zloděje tak do 15 let. Pokud se totiž zapřeme pořádně o volant nohou, rukama, ohněm, praskne jeho horní část. A zámky řadicí páky??? S těmito zámky byly ukradeny stovky vozidel. Pokud se ptáte proč, tak je to kvůli jejich účinnosti. Tyto zámky zloděje spíš jen zpomalí, a možná mají svůj význam při první selekci aut na parkovišti. Avšak když se zamyslíme nad možností ODTAHOVÁNÍ, u manuální převodovky nám stačí stisknout spojku a auto může byt vlečeno i se zařazenou rychlostí, a to několik stovek kilometrů. Pokud se však zamyslíme nad umístěním těchto zámků, přijdeme na to, že je k nim velmi dobrý přístup. Představme si, že vylomíme plast kolem samotné vložky takového zámku a nastrčíme na něj třímetrovou lešenářskou trubku. Při otevřených spolujezdcových dveřích délka této trubky není omezena. V takovém případě danou pákou tento zámek uvolníte ohněm natolik, že rychlost povolíte, případně ho zlomíte na místě. Dokonce při menších motorech, kde je dobrý přístup k táhlům od řadicí páky, stačí otevřít kapotu a odháknout tato táhla šroubovákem. Pak už jen stačí zařadit trojku (třetí rychlost), s níž se pohnu z místa a odjedu až stovkou (100 km/h) až domů. Pro profesionály takové zámky neznamenají překážku.

A: Vidím, že se v tom opravdu vyznáte. Většina lidí však řekne, mám auto pojištěné, a když ho zloděj bude chtít ukrást, naloží ho na odtahovku. V tomto případě vám ani Zeder nepomůže.

B: No víte, mám s pojišťovnami vlastní zkušenosti a vím, že jako obyčejný člověk budu první podezřelý z krádeže vlastního auta. Bylo totiž mnoho případů, kdy lidé nemohli platit leasing a radši prodali auto na díly, aby dostali z pojistky peníze, které už leasingové společnosti splatili. Než se vyšetřování uzavře, trvá to minimálně tři měsíce a zatím vám pojišťovna nic nezaplatí. Do té doby si musíte auto půjčit, což stojí nemalé prostředky a nedej bůh pokud vám ještě i toto ukradnou, pak se z dluhů nevyhrabete nejbližších 10 let. Jasné je i to, že pokud vám ukradnou i jeden den staré auto, je malá šance, že dostanete celou hodnotu zpět a máte šanci koupit si stejně staré auto, ve stejné hodnotě a ve stejném stavu. Proto si myslím, že při ceně 7 900 Kč nemáte o čem přemýšlet.

A krádeže odtahovkou, pokud nejste vlastníkem Ferrari a neparkujete ho v centru Prahy, kde jsou odtahy na denním pořádku, hlavně přes den, tak se nemáte čeho bát. Krádeže odtahovkou nejsou vůbec běžné. Pokud totiž někdo zloděje nahlásí, což při časové náročnosti, kterou odtah obnáší, reálně hrozí, a rozpoutal by honičku s policií, zloděj nemá skoro žádnou šanci na útěk. Kdyby chtěl z odtahovky během honičky vyskočit a utéct pěšky, musela by být i odtahovka kradená, aby se nedal identifikovat majitel. Naopak při tažení vozidla druhým vozidlem, které je tak či tak při krádeži přítomné, má zloděj při podobné honičce reálnou šanci utéct. Tažené auto zabrzdí, a tím roztrhne vlečné lano, následně kradené auto překříží silnici, čímž blokuje průjezd policejního auta, zloděj přeskočí do AUDI RS s výkonem 400 koní a s přehledem uteče. Něco takového by riskoval s nějakou odtahovkou?

A: Tak toto jsou opravdu přesvědčivá fakta.

B: Ano a jsou uvedena na základě policejních zkušeností. Myslím si, že Zeder je momentálně jediné reálné řešení, jak své vozidlo ochránit před krádeží.

Koneckonců, svědčí o tom i statistika neúspěšných krádeží vydaná Úřadem boje proti organizované kriminalitě Prezidia Policejního sboru SR, kterou najdete na www.zeder.cz

Chcete-li se o ZEDERU dozvědět ještě více informací, klikněte na tento odkaz

Nabídka vozů
© 2008 - 2017 AUKNET & ASTON EUROTRADING s.r.o. & Webarium s.r.o.